Konieczność prowadzenia interesów w sieci
Aktualnie, prowadzenie własnej działalności w Internecie jest koniecznością.
W ten sposób można dotrzeć do szerszej liczby konsumentów oraz zapanować nad konkurencją. Jeśli natomiast mowa o polskim rynku to również można zauważyć, że wzrosła sprzedaż w sieci. Prognozy mówią o tym, że popularne sklepy takie jak Lidl, Żabka, czy IKEA będą za jakiś czas również proponować sprzedaż na zasadzie: „zamów i odbierz”. Rozwój kanału online jest konieczny, by można było radzić sobie na rynku, także tym tradycyjnym. Już w tej chwili wiele sieci handlowych inwestuje w to, by usprawnić sferę zakupów online. Najchętniej wybierane przez konsumentów branże to sklepy ze sprzętem AGD. Sporą sympatią cieszą się też sklepy, które mają do zaoferowania meble bądź sprzęt kolekcjonerski.
Sklepy tradycyjne na rynku online
Eksperci z firmy bluemedia.pl wykazują, że za jakiś czas rynek ecommerce będzie dominować nad tradycyjnie pojmowaną sprzedażą. Dlatego sklepy, które chcą cieszyć się wysokimi wynikami sprzedażowymi powinny inwestować w takie zagadnienia, jak: logistyka, płatności, formy dostawy, kwestie zwrotu. Jeśli to jest dokładnie zaprezentowane i omówione przez poszczególne kanały dystrybucji to później można się spodziewać, iż klienci o wiele częściej będą zachęceni do poszczególnych zakupów, ponieważ zauważą, że wszystko, co wiąże się z zakupem przebiega prawidłowo i sprawnie. Zakupy w Internecie jeszcze do niedawna były domeną tylko osób młodszych, aczkolwiek od jakiegoś czasu również osoby starsze decydują się na ten krok. A wynika to bezpośrednio z tego, że znane sklepy oferują sprzedaż online, jaka na dodatek jest bardzo atrakcyjna. Stałych klientów kuszą również promocje online oraz szybki czas dostawy.