Maszyny vendingowe pojawiły się na rynku w 1880 roku. Pierwszy automat stanął w Londynie i służył do sprzedaży kartek pocztowych. Dziś w Japonii w tego typu automatach można już kupić wszystko m.in. sushi, przekąski, ubrania czy części do rowerów. W Polsce nadal głównie sprzedawane są w nich słodycze i napoje, zarówno w wersji ciepłej, jak i zimnej. Urządzenia tego typu są często niezbędnym wyposażeniem biur, sklepów i galerii handlowych. Szacuje się, że w Polsce działa około 90 tysięcy maszyn vendingowych. Jak widać potencjał rynkowy jest zatem duży. Natomiast branża ta stale się rozwija.
Automaty vendingowe, takie jak eurovending.pl powstały głównie po to, aby ułatwić życie zabieganym osobom. Można w nich kupić przekąski, sałatki oraz lody. Przydają się w sytuacji, gdy nie ma czasu na długi lunch w restauracji, a jednak czymś trzeba zagłuszyć głód.
Trzeba jednak pamiętać, że automaty vendingowe to nie tylko jedzenie. Obecnie można w nich sprzedawać praktycznie wszystko, np. bilety, buty, części do samochodów, sztabki złota. Wybór jest bardzo szeroki i dostosowany do rynkowych potrzeb konsumentów. Zawsze producent maszyn vendingowych stara się dostosować ofertę do potrzeb klientów. Dzięki temu, że uda mu się trafić w niszę, może rozwijać swój biznes.
Jak już zostało wspomniane, ten sposób na biznes wcale nie jest nowy. Powstał wiele lat temu. I mimo że w Polsce nadal raczkuje, w innych krajach ma się bardzo dobrze. Powstają coraz to nowe automaty oferujące zróżnicowany asortyment. Na pewno zarówno korzystanie z automatów, jak i ich wyposażanie i rozwijanie pod względem biznesu jest opłacalne. Każdy na tym korzysta.