Gadżet firmowy - jaki powinien być?
Firmowy gadżet promocyjny powinien przede wszystkim być nienachalny jeżeli chodzi o gusta. Powinien być to przedmiot z estetyczną nazwą firmy, neutralny stylistycznie, aczkolwiek przydatny. Najczęstszymi gadżetami są pióra, długopisy, kalendarze, notesy, smycze czy zegarki. Od pewnego czasu modne są również pendrivy, powerbanki czy przenośne małe głośniki. Twórcy starają się zapełnić gadżetami luki w każdej dziedzinie życia. Do samochodu? - odświeżacze powietrza, zapachy czy wykładziny. Do domu - kubki, termosy a nawet sztućce. A do pracy pedndrivy i drobne materiały biurowe.
Gadżety do biura - co spotykamy najczęściej?
Biuro jest miejscem, w którym firmowe gadżety i materiały promocyjne cieszą się szczególną popularnością. Dlaczego? Wymaga tego sama specyfika miejsca. Tu najczęściej królują długopisy, podkładki na biurko, organizery, notesy, kalendarze, planery, kubki i kostki z karteczkami - czyli wszelkiej maści materiały, na których można coś szybko napisać czy zrobić notatkę. Bardzo przydatne są również uchwyty (łapki) na karteczki. Gadżety do biura cieszą się dużą aprobatą, ponieważ nikt nie zwraca przesadnej uwagi na ich stylistykę. Można je zamówić np. w firmie Reklamowe24, na gadzety-reklamowe.com.
Tu nikt aż tak nie zastanawia się czy podkładka na biurko czy organizer pasuje do koloru "niebywałej śmietanki", którą pokryta jest ściana. W domu sprawa wyglądałaby zupełnie inaczej i gusta mogłoby być podzielone. Praca to miejsce, w którym ma być ergonomicznie i funkcjonalnie, a przedmioty takie jak długopisy to rzeczy, które zawsze giną w niewyjaśnionych okolicznościach, dlatego im ich więcej tym lepiej. Biuro to nie tylko wymiar czysto zawodowy, dlatego dobrym rozwiązaniem jest również wyposażenie aneksów kuchennych - kubki, podstawki, zaparzacze czy pojemniki kuchenne to przedmioty, które doceni każdy pracownik i potencjalny klient.
Najczęściej w biurach spotyka się gadżety firm produkujących materiały biurowe, czyli pełnowartościowe produkty promocyjne. Dostarczanie materiałów biurowych czy eksploatacyjnych do biur czy urzędów jest filarem dochodów takich przedsiębiorstw. Nie dziwi więc fakt, że biura zapełnione są takimi gadżetami. Owszem, niekiedy zdarza się dostać coś zupełnie wyrwanego z kontekstu np. suszarkę do włosów, ale w większości produkty promocyjne odzwierciedlają proponowany asortyment, tak aby pokazać go z jak najlepszej strony.
Porzucając sprawy funkcjonalności, warto również skupić się na designie. O ile w biurach nie zwraca się na to aż takiej uwagi jak w domu, to gadżety firmowe powinny spełniać pewne warunki wizualne, aby być w pewien sposób atrakcyjne dla potencjalnego klienta i pozytywnie kojarzyć się z firmą. Nie ma tutaj ścisłych norm - chodzi o to, aby były estetyczne i uniwersalne, nie kontrowersyjne. Powinny być zaprojektowane tak, aby każdy kto weźmie je do ręki miał pozytywne lub w najgorszym wypadku neutralne odczucia.