Mówią, że liczy się gest, ale to nie do końca prawda. Gdy dajesz klientowi kiepski prezent, wysyłasz wiadomość, że jesteś skąpy, nie masz gustu i nie zależy Ci na Waszej relacji. Całą ideą dawania klientom prezentów z okazji świąt lub innych okoliczności jest szczere wyrażenie podziękowania. Mając to na uwadze, poznaj listę siedmiu z najgorszych prezentów, które możesz ofiarować swoim klientom. Wydają się głupie, chociaż zapewne zostałeś kiedyś obdarowany którymś z nich!
1. Butelka wina z Twoim logo na etykiecie
Opatrzony prezent, który niestety był na topie przez lata. Oznacza, że brakuje Ci pomysłowości i kreatywności, i że aby zadowolić swojego klienta idziesz bez głębszego zastanowienia po linii najmniejszego oporu.
2. Długopisy i notatniki z wytłoczonym logo Twojej firmy
To nie są prezenty - są to narzędzia promocyjne Twojej firmy. Jeśli masz nadmiar takich gadżetów zalegających w szufladach Twojego biura, rozprowadzaj je zgodnie z ich przeznaczeniem - aby reklamować swoją firmę, np. podczas spotkań biznesowych. I pamiętaj: to, że ofiarowałeś komuś pewną rzecz za darmo, nie sprawia, że można ją postrzegać w kategorii prezentu biznesowego.
3. "Specjalna oferta wakacyjna"
"Szanowni Państwo, życzymy Wam Wesołych Świąt. Jednocześnie oferujemy wyjątkowy pięcioprocentowy rabat na wszystkie zakupy powyżej 100 złotych w grudniu". Aby uzyskać zniżkę, klient musi wydać u Ciebie 100 złotych? Co to za prezent? Podarowanie upominku, który ma na celu jedynie przyniesienie Ci korzyści, na pewno nie poprawi Twoich relacji z klientem.
4. Portfolio z Twoim logo
To również nie jest żaden prezent. To upominek, który zamiast honorować klienta, jedynie reklamuje Twoją firmę.
5. Los na loterię
Kolejny kiepski pomysł na prezent. Wrzucenie losu na loterię do koperty z dołączoną kartką z życzeniami mówi tyle, co "nie chciało mi się myśleć nad prezentem, w sumie wszystko mi jedno".
6. Odzież z Twoim logo
Czapki i T-shirty ozdobione Twoim logo należą do kategorii prezentów zabronionych. Innym problemem z odzieżą jest to, że jeden, uniwersalny rozmiar rzadko pasuje do wszystkich. Jeśli więc dasz komuś koszulkę, która jest zbyt mała, a do tego cała pokryta Twoim logiem, masz podwójne zmartwienie powodując, że klient czuje się fatalne i jak billboard dla Twojej marki. Nie rób tego.
7. Niepraktyczny kosz prezentowy
Wiesz, o czym mowa - kosze wiklinowe wypełnione eklektyczną mieszanką rzeczy, których klient nigdy nie użyje. Takie kosze często zawierają wątpliwe przysmaki czy sole do kąpieli (a co, jeśli klient dysponuje jedynie prysznicem?). Jeżeli szukasz PRAWDZIWEGO kosza prezentowego, odwiedź stronę www.fabryka-prezentow.com. Znajdziesz tam wysmakowane, doskonale dobrane kompozycje skompletowane specjalnie na potrzeby klientów biznesowych, a jeśli żadna z dostępnych opcji nie przypadnie Ci do gustu, będziesz miał możliwość stworzenia nowego zestawu z pomocą profesjonalnego doradcy. Te i inne świetne pomysły na prezenty biznesowe (i nie tylko!) znajdziesz tylko w Fabryce